Obiectivul rolului

Asigurarea controlului și gestionării eficiente a creanțelor companiei, prin monitorizarea soldurilor clienților, urmărirea încasărilor la termen și reducerea riscului de neplată, pentru a susține stabilitatea financiară a organizației.

Responsabilități principale:

  • Monitorizează zilnic situația încasărilor și a creanțelor restante;
  • Gestionează relația cu clienții privind soldurile și termenele de plată;
  • Verificarea bonității clienților noi și existenți, evaluarea riscurilor și emiterea de propuneri pentru stabilirea limitelor de credit;
  • Propunerea de ajustări ale limitei de credit sau provizioane pentru clienții considerați neperformanți;
  • Stabilirea și aplicarea politicilor de creditare ale companiei;
  • Respectă politica de credit și semnalează managementului abaterile.
  • Contactarea clienților pentru confirmarea soldurilor si colectarea creanțelor restante (prin telefon, e-mail sau scrisori);
  • Negocierea condițiilor, termenelor și a soluțiilor pentru recuperarea/ esalonarea datoriilor clienților;
  • Colaborarea cu echipele de vânzări și contabilitate pentru gestionarea conturilor clienților;
  • Întocmirea rapoartelor periodice privind situația creanțelor și a clienților restanțieri și propune măsuri corective;
  • Susține procesul de recuperare a creanțelor restante, inclusiv prin pregătirea documentației pentru acțiuni legale;
  • Contribuie la îmbunătățirea procedurilor interne de credit control și la optimizarea fluxurilor financiare;

Atribuții specifice

  • Verifică și aprobă limitele de credit ale clienților conform politicilor interne.
  • Actualizează baza de date a clienților din perspectiva riscului de credit.
  • Urmărește indicatorii de rotație a creanțelor (rata de colectare a creantelor la termen, durata medie de incasare a facturilor etc.) și propune măsuri de reducere a termenelor de încasare.
  • Informează periodic managementul cu privire la riscurile identificate în portofoliul de clienți.

 Cerințe pentru Credit Controller

  • Studii superioare în domeniul economic, financiar sau contabil.
  • Experiență anterioară în credit control, colectare creanțe, contabilitate clienți gestionare procese financiare sau domeniu similar;
  • Cunoștințe solide de contabilitate primară (clienți/furnizori);
  • Cunoștințe de analiză a bonității clienților;
  • Cunoașterea și înțelegerea clauzelor contractuale comerciale și a noțiunilor financiare
  • Managementul riscului – întelegerea, identificarea si gestionarea elementelor de risc
  • Înțelegerea noțiunilor de credit management și cash flow;
  • Cunoștințe avansate de MS Office (Excel în special); experiența cu ERP-uri reprezintă un avantaj;
  • Limba engleză la nivel mediu-avansat (scris și vorbit);

 Abilități personale:

  • Abilități excelente de comunicare și negociere.
  • Atenție la detalii și capacitatea de a analiza situații financiare.
  • Organizare, orientare către respectarea termenelor și gestionarea simultană a mai multor dosare.
  • Integritate, fermitate, proactivitate și orientare către rezultate.

 

Upload CV

"*" indicates required fields

Full name:*
Email Adress:*
Accepted file types: pdf, doc, docx, Max. file size: 25 MB.