DESPRE COMPANIA BENEFICIARĂ

Holcim România face parte din grupul LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii dintre Lafarge şi Holcim în 2015, combinând peste 180 de ani de experienţă.

Grupul îşi propune să intre într-o nouă era de tehnologii şi inovaţii de vârf în industria materialelor de construcţii, pentru a face faţă provocărilor secolului 21.

Compania deţine 2 fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 13 staţii ecologice de betoane, 3 staţii de agregate, 2 staţii de lianţi speciali şi 3 terminale de ciment în București, Turda și Roman.

 

Datorită experienței acumulate în realizarea a peste 30 de proiecte din industria cimentului am oferit o soluție optimă, adaptată la specificul acestei industrii și la necesitățile beneficiarului.

Având certificare Siemens Solution Partner, personalul nostru a beneficiat de suportul specialiștilor Siemens și a fost instruit pentru a utiliza eficient ultimele generații de echipamente și software de automatizare.

Eforturile noastre s-au concretizat prin oferirea unei soluții complete, ce include:
- proiectarea electrică la nivel de detaliu de execuție;
- uzinarea tablourilor de forță, comandă și automatizare;
- dezvoltarea aplicațiilor software de echipa proprie de ingineri automatiști;
- realizarea instalației electrice si de automatizare în câmp;
- punerea în funcțiune a terminalului de ciment vrac.

detaliile proiectului

  • Obiectivul proiectului 

    Beneficiarul final a dorit implementarea unui sistem de automatizare a terminalului de ciment din Roman, având drept scop facilitarea procesului de distribuție a cimentului în regiunea Moldovei. 

    Acest proces urmărește realizarea următoarelor funcții:
    - Descărcarea cimentului din vagoane de cale ferată 
    - Stocarea a două tipuri de ciment în silozuri cu capacitatea de 500 tone
    - Încărcarea cimentului vrac în camioane auto, respectând standardul de calitate al beneficiarului 

  • Perioada de implementare: august - octombrie 2017
  • Provocări

    Perioada de testare a instalației a reprezentat o adevărată provocare, deoarece verificarea funcționalității trebuia să se realizeze într-un ritm alert. Ne-am adaptat la constrângerile de timp pentru a nu ține blocate vagoanele de cale ferată încărcate cu ciment.

  • Soluția oferită 

    Datorită experienței acumulate în realizarea a peste 30 de proiecte din industria cimentului am oferit o soluție optimă, adaptată la specificul acestei industrii și la necesitățile beneficiarului.

    Având certificare Siemens Solution Partner, personalul nostru a beneficiat de suportul specialiștilor Siemens și a fost instruit pentru a utiliza eficient ultimele generații de echipamente și software de automatizare.

    Eforturile noastre s-au concretizat prin oferirea unei soluții complete, ce include:
    - proiectarea electrică la nivel de detaliu de execuție;
    - uzinarea tablourilor de forță, comandă și automatizare;
    - dezvoltarea aplicațiilor software de echipa proprie de ingineri automatiști;
    - realizarea instalației electrice si de automatizare în câmp;
    - punerea în funcțiune a terminalului de ciment vrac.

     
  • Echipamente de automatizare și pachete software folosite
    - ultima generație de PLC-uri Siemens, cel mai recent model de mare capacitate lansat: S7-1500; 
    - cele mai recente pachete software de dezvoltare a programelor PLC: TIA Portal V14;
    - WinCC V7.4 - sistemul SCADA pentru monitorizarea și controlul procesului de automatizare;
    - 2 calculatoare industriale Siemens robuste, ce asigura o fiabilitate sporită sistemului de monitorizare și control;
    - stație de intervenție dedicată inginerului de mentenanță, care permite beneficiarului să aducă modificări atât aplicației SCADA cât și programului software PLC;
    - rețea de comunicație industrială Profibus-DP, care a permis implementarea unui sistem descentralizat de preluare a semnalelor electrice din câmp.

  • Beneficii
    - reducerea timpilor de staționare a instalației, grație unui sistem de alarmare detaliat, care indică cu precizie tipul, cauza și locația avariei produse;
    - procesul de livrare a cimentului către clienții Holcim este complet automatizat, acest grad ridicat de automatizare fiind atins prin implementarea unei comunicații seriale, în timp real, între sistemul de automatizare și sistemul de expediție al cimentului realizat de firma Schenck Process;
    - sistemul de automatizare este extensibil, permițând o extindere ulterioară a instalației de încărcare cu noi capacități de stocare.

  • Situația finală
    Indicatorii macro-economici de performanță au fost atinși si datorită implementării sistemului de automatizare, îmbogățind portofoliul Electroglobal cu încă un proiect de succes din industria cimentului.
 

  

Aveţi un proiect similar? Doriţi mai multe detalii despre beneficiile proiectului implementat?
Trimiteţi acum o solicitare către echipa de proiect a Electroglobal.