Obiectivul rolului
Asigurarea controlului și gestionării eficiente a creanțelor companiei, prin monitorizarea soldurilor clienților, urmărirea încasărilor la termen și reducerea riscului de neplată, pentru a susține stabilitatea financiară a organizației.
Responsabilități principale:
- Monitorizează zilnic situația încasărilor și a creanțelor restante;
- Gestionează relația cu clienții privind soldurile și termenele de plată;
- Verificarea bonității clienților noi și existenți, evaluarea riscurilor și emiterea de propuneri pentru stabilirea limitelor de credit;
- Propunerea de ajustări ale limitei de credit sau provizioane pentru clienții considerați neperformanți;
- Stabilirea și aplicarea politicilor de creditare ale companiei;
- Respectă politica de credit și semnalează managementului abaterile.
- Contactarea clienților pentru confirmarea soldurilor si colectarea creanțelor restante (prin telefon, e-mail sau scrisori);
- Negocierea condițiilor, termenelor și a soluțiilor pentru recuperarea/ esalonarea datoriilor clienților;
- Colaborarea cu echipele de vânzări și contabilitate pentru gestionarea conturilor clienților;
- Întocmirea rapoartelor periodice privind situația creanțelor și a clienților restanțieri și propune măsuri corective;
- Susține procesul de recuperare a creanțelor restante, inclusiv prin pregătirea documentației pentru acțiuni legale;
- Contribuie la îmbunătățirea procedurilor interne de credit control și la optimizarea fluxurilor financiare;
Atribuții specifice
- Verifică și aprobă limitele de credit ale clienților conform politicilor interne.
- Actualizează baza de date a clienților din perspectiva riscului de credit.
- Urmărește indicatorii de rotație a creanțelor (rata de colectare a creantelor la termen, durata medie de incasare a facturilor etc.) și propune măsuri de reducere a termenelor de încasare.
- Informează periodic managementul cu privire la riscurile identificate în portofoliul de clienți.
Cerințe pentru Credit Controller
- Studii superioare în domeniul economic, financiar sau contabil.
- Experiență anterioară în credit control, colectare creanțe, contabilitate clienți gestionare procese financiare sau domeniu similar;
- Cunoștințe solide de contabilitate primară (clienți/furnizori);
- Cunoștințe de analiză a bonității clienților;
- Cunoașterea și înțelegerea clauzelor contractuale comerciale și a noțiunilor financiare
- Managementul riscului – întelegerea, identificarea si gestionarea elementelor de risc
- Înțelegerea noțiunilor de credit management și cash flow;
- Cunoștințe avansate de MS Office (Excel în special); experiența cu ERP-uri reprezintă un avantaj;
- Limba engleză la nivel mediu-avansat (scris și vorbit);
Abilități personale:
- Abilități excelente de comunicare și negociere.
- Atenție la detalii și capacitatea de a analiza situații financiare.
- Organizare, orientare către respectarea termenelor și gestionarea simultană a mai multor dosare.
- Integritate, fermitate, proactivitate și orientare către rezultate.